Leírás
A KALAND MESTERE
Bárhová is vezessen az utad
Tapasztald meg a gondtalan túrázást és az ismeretlen utak felfedezésének élményét! Nem Számít, hogy a kaland milyen messzi tájakra sodor téged. Az új V-STROM 1050 a létező legnagyobb szabadságot adja neked!
Arra tervezték, hogy nagy távolságokat tegyen meg veled, hogy a lehető legnagyobb kényelemben jutasson el téged a célállomáshoz. A V-STROM 1050 a túramotorozás még soha nem volt ennyire jó és élvezetes.
DIGITÁLIS ÜZEMANYAG- BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
Az SDTV egy digitális üzemanyag- befecskendező rendszer. Minden szívótorokban két különálló pillangószelep található, egy primer, melynek nyitását a vezető vezérli a gázkar elfordításával, és egy másodlagos, melyet a központi elektronika nyit-zár motorfordulatszám, sebességfokozat valamint a primer szelep pillanatnyi állása alapján. A másodlagos pillangószelep szerepe az ideális levegő mennyiség és beömlési sebesség beállítása, javítva ezzel az égés hatásfokát, biztosítva a gyorsítások rángatásmentességét, valamint jelentősen növeli az alacsony és középső fordulatszám-tartományban leadott nyomatékot.
SPECIÁLIS HENGER FELÜLETBEVONAT
A SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material) a Suzuki saját fejlesztésű speciális henger felületbevonata. A nikkel-szilíciumkarbid felületkezelő / be-vonó eljárás kifejlesztésében a versenypályákon szerzett tapasz-talatok játszották a főszerepet.
KIPÖRGÉSGÁTLÓ RENDSZER
A Suzuki kipörgésgátló rendszere folyamatosan ellenőrzi az első és hátsó kerekek sebességét, a gázmarkolat állását, a főtengely pozícióját, valamint a sebességi fokozatot, és szinte azonnal csökkenti motorteljesítményt, amikor kerék- túlpörgést érzékel. A teljesítmény kontroll a gyújtási idők, továbbá a levegő mennyiségének egyidejű szabályozásával valósul meg, így jön létre a finomabb tapadás. Mindennek eredménye, hogy a hosszú távú motorozás könnyebb és kényelmesebb, ezáltal csökkenti a fáradtságot.
INDÍTÁSGÁTLÓ RENDSZER
Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS) egy elektronikus indításgátló rendszer, mely a motor indítását csak eredeti kulcs jelenlétében teszi lehetővé.
ABS
Az elektronikus szabályozású blokko-lásgátlóval kiegészített fékrendszer biztos úttartást garantál intenzív lassításnál, csúszós útburkolaton is. A rendszer megakadályozza a kerekek blokkolását, ha az útburkolat tapadása hirtelen megváltozik, vagy túlságosan erősen fékez a vezető. Hatékony működése a modern vezérlőegységnek köszönhető, ami fordulatonként ötvenszer ellenőrzi a kerekek forgási sebességét, s az aktuális tapadási viszonyokhoz igazítja a fékerőt. *A rendszer működését befolyásolhatják az útviszonyok (pl. nedves, laza, egyenetlen talaj). Egy ABS-szel felszerelt jármű féktávja hosszabb lehet egy blokkolásgátlóval nem rendelkező modell esetében. Az ABS nem képes kivédeni a kerekek oldalirányú csúszását kanyarban. Kérjük, vezessen óvatosan és ne értékelje túl az ABS képességeit!
EASY START
Egy átlagos motorkerékpáron az elindításához a vezetőnek addig kell lenyomva tartania az önindító gombját, amíg a motor be nem indul. A Suzuki Beindítást Egyszerűsítő Rendszere (Suzuki Easy Start System) lehetővé teszi, hogy egy gyors gomb-nyomás elegendő legyen a motor elindításához, éppúgy mint a korszerű autók motorjainak indításakor.
FORDULATSZÁM ASSZISZTENS
A fordulatszám asszisztens az ISC mechanizmus segítségével kissé megemeli a motor fordulatszámát, éppen annyira, hogy elinduláskor és alacsony sebességgel való közlekedésnél csökkentse a lefulladás kockázatát. Ezzel a funkcióval a vezető stabilabbnak, magabiztosabbnak érezheti magát a motor nyergében.
CSÚSZÓKUPLUNG
A Suzuki által kifejlesztett csúszókuplung (Suzuki Clutch Assist System – SCAS), melynek köszönhetően a visszaváltások finomabbak, kontrollálhatóbbak. Működése: lassítás közben, visszaváltások esetén, amikor a fellépő fordulatszám és nyomaték-különbség a hátsó kerék megcsúszásához vezetne, a SCAS csökkenti a kuplungtárcsák közti nyomást, kontrollált csúsztatást engedélyezve.
MOZGÁSKÖVETŐ FÉKRENDSZER
A mozgáskövető fékrendszer (Motion Track Brake System) a beépített tehetetlenségmérő (IMU), valamint a jármű helyzete, illetve az első és hátsó kerék sebessége alapján lehetővé teszi, hogy az ABS ne csak a jármű függőleges helyzetében léphessen működésbe, hanem akkor is, amikor a motorkerékpár épp valamelyik oldalra be van döntve.
EURO 5
Csak az európai specifikációkkal rendelkező modellek rendelkeznek az EURO 5 előírásnak megfelelő károsanyag kibocsátással.
LEJTMENETVEZÉRLŐ
A Lejtmenetvezérlő folyamatosan monitorozza a jármű helyzetét még lejtőn való haladáskor is. Lejtmenet alkalmával akár a fékkar, akár a fékpedál működtetése során a rendszer a féknyomást olyan módon szabályozza, hogy a fékezés során a hátsó kerék ne tudjon az úttól elemelkedni.
VISSZAGURULÁS GÁTLÓ
Amennyiben a motoros hegymenetben fék használatával lassít, majd áll meg, a jármű megállását követően a fékkar/fékpedál elengedése után a fékrendszer 30 másodpercig még automatikusan álló helyzetben tartja a motort a visszagurulás elkerülése miatt. Ez lehetővé teszi a motoros számára a lejtőn történő zökkenőmentes elindulást.
TEMPOMAT
A tempomat lehetővé teszi a motoros számára, hogy a beállított sebességgel haladjon a gázkar folyamatos húzása nélkül, aminek köszönhetően a hosszú utak során lényegesen csökken a motoros fáradtságérzete.
OPTIMÁLIS FÉKERŐ
A rendszer a motor terhelési állapotának függvényében segíti az optimális fékerő használatát. A rendszer a fékezés alkalmával folyamatosan figyeli a motor terhelését és a terhelésnek megfelelően állítja a féknyomást. Más nyomást alkalmaz a rendszer teljes- és mást részterhelés esetén.
TISZTA VÁLTÁS
A rendszer éppen elegendő időre (az érzékenységi beállításoktól függően 50 és 75 ezredmásodperc közötti időtartamra) automatikusan megszakítja a teljesítményleadást a sebességváltó fogaskerekeinek körmein lévő terhelés feloldásához, ezáltal tisztán váltható a következő sebességfokozat, és simább, szinte megszakításmentes gyorsítás érhető el. Így a gázkar elzárása és a kuplungkar használata nélkül lehet lefelé és felfelé váltani, amivel értékes másodperceket tudunk gyűjteni a versenypályán.
VEZETÉSI MÓDOK
A Suzuki vezetési mód kiválasztása (S-DMS) három gyújtás és befecskendező térkép közötti váltogatást tesz lehetővé. A görbék közötti váltást a vezető a kormányon elhelyezett kapcsoló segítségével teheti meg akár menet közben is, kiválasztva a stílusához és a tapadási körülményekhez legmegfelelőbb teljesítmény-leadási módot.
ELEKTRONIKUS MOTORVEZÉRLŐ
A fojtószelepházak pillangószelepéit egy fejlett, elektronikus motorvezérlő rendszer szabályozza.